Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on kw. 12, 2020 in Motoryzacja |

Podstawowe naprawy w nowym aucie. Wymiana koła dwumasowego koszt

Podstawowe naprawy w nowym aucie. Wymiana koła dwumasowego koszt

Kupując auto używane musimy się liczyć z koniecznością przeprowadzenia gruntownego serwisu, po wcześniej dokonanej diagnozie. Samochody są użytkowane w różny sposób – służą jako auta na trasę albo jedynie dojazd do sklepu lub pracy, co warunkuje różny stopień zużycia elementów pojazdu. Niektóre podzespoły należy wymienić nawet, gdy nie wykazują oznak zużycia.

Rozrząd

Jednym z najważniejszych elementów jest silnik, więc należy o niego zadbać w pierwszej kolejności. Przeprowadzamy zatem serwis wszystkich płynów eksploatacyjnych silnika wraz z rozrządem. Dodatkowym powodem upewniającym nas o tym, że należy właśnie wymienić rozrząd może być nierównomierna praca silnika lub niepokojące dźwięki. Koszt wymiany rozrządu wraz z płynami eksploatacyjnymi waha się od około 1000 do nawet 10 000zł. Następny serwis należy przeprowadzić po przejechaniu koło 10 000km, w przypadku, gdy zmieniamy sam olej, a po wykonaniu 80 000km konieczny jest serwis całego rozrządu.

Sprzęgło

Wymianę elementów układu sprzęgła można podzielić na dwa typy: z kołem jednomasowym i kołem dwumasowym. W obu przypadkach wymieniamy tarczę sprzęgłową, docisk sprzęgła oraz łożyska. Posiadając koło jednomasowe nie ma konieczności jego wymiany na nowe, ponieważ jest to element bardzo trwały, który powinien wytrzymać nawet do 1 000 000km. Cena ewentualnej wymiany oscyluje między 1 000 a 4 000zł.

Wymiana koła dwumasowego koszt

Decydując się na zakup auta młodszego niż 15-letnie, wyposażone w silnik wysokoprężny, powinniśmy się spodziewać, że znajdziemy tam koło dwumasy. Jest to część pojazdu, która wpływa na komfort jazdy, ponieważ powoduje płynniejsza zmianę biegów. Zastosowanie takiego koła zwiększa żywotność silnika i skrzyni biegów, równocześnie zwiększając wygodę prowadzenia. Wymiana koła dwumasowego koszt: od 2 000 do 10 000zł.

Zawieszenie i układ hamulcowy

Układ zawieszenia jest odpowiedzialny za tłumienie nierówności jezdni oraz za precyzje prowadzenia. Jest to podzespół bardziej podatny na starzenie się, niż pozostałe układy, dlatego, że zawiera elementy gumowe, które szybko tracą swoje właściwości. Zawieszenie zmienia się więc co 50 000km lub co 5-7 lat. Koszt wymiany to od 500 do 5 000zł.

Hamulce są bezpośrednio odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo, od ich sprawności zależy, czy zdołamy zatrzymać się w nagłej sytuacji. W skład układu hamulcowego wchodzą: zaciski, klocki i tarcze hamulcowe. Najmniej trwałym, ale jednocześnie najtańszym elementem są klocki. Istotna jest również wymiana płynu hamulcowego. Regeneracja części w tym układzie, to cena od 500 do 2500zł.

Dokonując tak rozbudowanego serwisu nowo posiadanego auta możemy być pewni, że nasze będzie nam długo służyło – sprawnie i niezawodnie. Większość tych napraw wymaga profesjonalnego sprzętu i wiedzy, dlatego oddajmy nasz samochód osobom zaufanym i doświadczonym. Ceny podane w tym tekście nie uwzględniają kosztów pracy mechaników.